onsdag 27. februar 2008

Yrkesutøvelse: Drama


Bloggoppgave:

1. Med drama tenker jeg på...

- Med drama tenker jeg på film eller tv-serier, hvor det er mye drama der det ofte er konflikter mellom forskjellige personer eller land.Det kan være interesse konflikt eller verdikonflikt.
Med drama tenker jeg også på teater, hvor det er rollespill og og dramatisering.

2. Min erfaring med å stå foran andre og framføre noe eller spille rollespill osv. er...

- I barneskolen dramatiserte vi veldig mye, jeg husker at vi dramatiserte et stykke om Lucia dagen. Vi dramatiserte om mye annet men jeg husker ikke hva de heter, jeg tror en av dem heter Prestekraveland. Og på slutten av barneskolen hadde vi revy, der hadde vi sketsjer og sang sanger.
På ungdomskolen hadde vi forestillinger hvor vi hadde om sang og musikk og spillte sketsjer.
Vi hadde også veldig mye femføringer av prosjekter og oppgaver på ungdomskolen.
Vi har også hatt noen rollespill på videregående hvor vi dramatiserer konflikter og hvordan å løse dem.

3. Min erfaring med dramaarbeid er...

- Som jeg skrev i oppgave 2, så har jeg hatt dramatisering på barneskolen der spillte vi mange forskjellige stykker.

4. Jeg liker/liker ikke drama fordi....

- Jeg syns det er gøy med dramatisering for da kan man spille en helt annen person enn det man pleier å være. Og det kan være gøy å prøve ut forskjellige roller. ^_^

1 kommentar:

Anette sa...

Forstår godt at du synes det er spennende å få spille en helt annen person... det å arbeide med drama er å gå inn i Eventyrland der alt kan skj :-)